måndag 4 juni 2018

Kvällsmat på balkongen


I dag blev det kvällsmat på balkongen - en salig blandning av mango-smoothie, majskolvar, vattenmelon, ananas, jordgubbar, vindruvor, mackor, kokt ägg och rå falukorv... Supermysigt!

Tänkte försöka komma i säng i tid i dag, men nu är klockan över halv tolv och jag sover fortfarande inte... Jag hinner inte med allt som "ska" göras!

I dag hämtade jag Noel på fritids ca kl 16.50. Direkt efter det tog vi en promenad till Elins Esplanad (Noel cyklade), för han behövde nya fotbollsskor. När vi hade köpt ett par Nike-skor på Stadium gick vi in på Ica Maxi för att handla lite mat, och under tiden vi var där inne ringde Alva och ville bli hämtad hos en kompis kl 18... Stress!!!
Direkt efter det ringde lillebror och frågade om jag kunde köpa snus åt honom...

När klockan var 17.45 stressade vi hem, ställde in Noels cykel i cykelförrådet, hoppade in i bilen och började åka mot Alvas kompis. Nu är det ju bara så att de precis har flyttat in i ett nybyggt område, så GPS:en fick spel och lotsade mig till helt fel ställe och kunde inte hitta den riktiga adressen. Fick ringa kompisens mamma som fick guida mig till rätt adress...

När Alva var upplockad styrde vi kosan mot lillebror för att leverera snuset, och efter att ha lämnat det var vi tvungna att åka förbi M och hämta Alvas låttexter (hon ska uppträda och sjunga solo på torsdag).

När vi äntligen kom hem var klockan strax efter sju, och både jag och ungarna var superhungriga! Ställde mig och fixade kvällsmat, och när den var uppäten var det dags att duka av och diska...

Kom i samma veva på att jag inte hade någon matlåda tills i morgon, så jag fick ställa mig och slänga ihop en omelett med kyckling och mozzarellabollar.

Strax efter kl 21 nattade jag Noel, och vid kl 21.30 fick jag börja tjata på Alva att hon skulle göra sig iordning för kvällen (kl 22.20 kom hon i säng)...

Och då kom jag på att jag inte hade sammanställt redovisningen jag och en kollega ska ha på jobbet i morgon!!!

NU är jag klar med den och går och lägger mig... Godnatt ;-)

Inga kommentarer: