lördag 23 juni 2018

Jordskalv


I morse kl 07.50 hade det visst varit ett kraftigt jordskalv ca 8 km öster om Skövde, men jag och Noel sov gott och märkte inte av någonting! Det hade varit 3.0 på skalan, och enligt några hade hela huset skakat...

Jag kände däremot av det stora jordskalvet som inträffade 1986; då var jag hos en kompis i Timmersdala och lekte, och då skakade verkligen hela huset (det skalvet låg på 4.5 på skalan)...

Nåja, ligger här och funderar på vad jag och Noel ska hitta på i dag. Han är sugen på att åka till Stellas lekland med en kompis i klassen, och om det funkar för kompisen så åker vi säkerligen dit och spenderar några timmar där. Helt ok för mig, för då kan jag slå mig ner i en av sofforna och läsa en bok medan grabbarna leker!
Om kompisen inte kan blir det nog så att han frågar en annan kompis om de kan åka kickbike/mini-bmx i skateparken i Tibro...

Och i kväll blir det hur som helst fotboll - såååå spännande!!! Noel har önskat en 3-rätters middag framför matchen, så jag blir väl stående i köket ett bra tag i eftermiddag ;-)

Inga kommentarer: