torsdag 4 maj 2017

Sterilcentralen

(bild från internet)

I dag gjorde jag ett studiebesök på Sterilcentralen och det var jätteintressant! Det är ju hur stort som helst där inne... Fick en rundvandring i lokalerna och var bland annat inne på operationsavdelningen och kikade in i flera rum där man utförde operationer. Läskigt, men spännande!

Jag är så himla fascinerad av vårdpersonal - jag skulle ALDRIG kunna jobba inom vården... Alla avancerade verktyg, allt blod och alla otäcka ingrepp!!! Alla sjuka patienter man måste lämna tråkiga besked till och alla ledsna anhöriga...

Nej, för min del räcker det verkligen med att skriva om det! Och på tal om det så fattar jag inte riktigt att jag snart är färdigutbildad medicinsk sekreterare... Jag längtar såååå mycket tills jag får börja jobba! Till att få ett eget skrivbord med en liten grön växt, fina pennor och inramade kort på mina barn ;-)

Inga kommentarer: