tisdag 9 maj 2017

Disneykonsert


Tidigare i kväll hade Alva uppträdande med sin kör på Musikskolan. Det var ett offentligt arrangemang och därför struntade jag i att "blurra" ansiktena på bilden... De var jätteduktiga och Alva älskar verkligen att sjunga! Jag var också med i olika körer när jag var ung, så det är kul att se att hon följer i samma fotspår. Dessutom har hon börjat läsa en del så hon tar säkert efter mig och blir en riktig bokmal!

Dessutom är hon grymt duktig på att rita/måla, men den färdigheten kommer dock varken från mig eller Markus - vi misstänker att de generna kommer i rakt nedstigande led från faster Sanna... ;-)

I dag fick jag vara med på ett operationsplaneringsmöte på praktiken. En gång i veckan samlas operationsplaneraren för ett visst team (medicinsk sekreterare), sjuksköterskor, operationssköterskor samt läkare och går igenom kommande veckas planerade operationer - superintressant! I dag hade dock ingen läkare möjlighet att vara med, så det blev ett kort möte...

I morgon ska jag gå med en medicinsk sekreterare som jobbar i PEBB-teamet (prickar, endokrin, bröst, barn), och det ska bli jättekul! Och i dag gick jag med en sekreterare som jobbar i ÖG-teamet = övre gastro.

Men nu är det dags att sova...

Inga kommentarer: