tisdag 30 maj 2017

Jag är fet!


Eller ja, det behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut (det räcker med att man tittar på mig), men i dag fick jag det bekräftat genom mitt BMI. Jag måste gå ner 3,9 kg för att "bara" vara överviktig och 15,9 kg för att räknas som normalviktig...

Jag har inte ställt mig på vågen sedan separationskarusellen drog igång, men i dag valde jag att se den bistra sanningen i vitögat: 77,9 kg!!!

Vilket ledde till ett medlemsskap i Viktväktarna (igen)...

Första dagen har gått bra och jag stannar vid mina 30 dagliga SP:

Frukost: 3 SP (är aldrig hungrig på morgonen)
Lunch: 11 SP
Middag/kvällsmat: 16 SP

Jag känner mig taggad ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är, du har inte lust att skriva vad du äter och även receptpå det. Detskulle peppa. Tack för en intressant bloog