söndag 19 mars 2017

Nu är det dags igen...


Jag är en känslomänniska! Äter skräpmat när jag är olycklig. Tröstar mig med godis. Slutar helt att dricka vatten, släcker törsten med Pepsi Max. Avstår från frukt och grönsaker. Mumsar i mig vitt bröd.

De senaste månaderna har jag mått skit! Och det visar sig som vanligt på vågen... Eller ja, vågen har jag inte vågat närma mig, men det syns i spegeln och känns på kläderna. Nu är det dags att börja fokusera på att må bra igen! Jag vet ju att det är en ond spiral: man mår dåligt - äter skit - mår dåligt...

Som vanligt velar jag mellan val av metod. Och som vanligt står det mellan Viktväktarna och LCHF. Jag VET att ni är många därute som är sjukt trötta på mig och mina dieter, men sorry! - sån är jag ;-)

Nu ska jag kavla upp ärmarna och hjälpa Alva att få ordning på på hennes rum. Sen ska jag diska. Sen duscha och sminka mig. Sen äta lunch. Sen plocka ner det sista av mina ägodelar och åka bort till mitt nya hem. Kanske gråta en skvätt. Skruva möbler. Åka och köpa en antennsladd. Och en kaffebryggare. Starta mitt nya liv...

På återseende!

Inga kommentarer: