söndag 5 mars 2017

Noll motivation

Ni som har följt mig här ett tag vet ju att jag har lite svårt för ordet "lagom" vad det än gäller:

- jag har aldrig lite lagom huvudvärk, utan är besvärsfri alternativt ligger däckad i migrän
- jag dricker aldrig lite lagom alkohol, utan är nykter eller "fullt ös - medvetslös"
- jag går aldrig in med ambitionen att nöja mig med lite lagom bra resultat på prov i skolan - VG! - annars kan det kvitta
- jag nöjer mig inte med att banta lite lagom, antingen går jag all in och kör strikt LCHF eller räknar sockerkorn a la Viktväktarmanér alternativt frossar i skräpmat och godis
- jag sysselsätter mig inte lite lagom, antingen blir det ryggläge i soffan alternativt heltidsstudier, två extrajobb och en kvällskurs på det

Listan kan göras lång! Just nu har jag mest panik över min bristande motivation när det gäller skolan - jag orkar inte! Jag bryr mig inte! Jag får verkligen inte tummen ur och sätter mig med mina otaliga skolprojekt som flåsar mig i nacken!

Jag ska fanimej åka till Ica Maxi sen och köpa ett flak Celsius. Om inte detta ger mig tillräcklig energi för att klara den kommande veckan så vet jag inte hur jag ska lösa situationen...

Men nu ska jag inte sitta här med telefonen längre, utan börja packa!

Inga kommentarer: