lördag 19 december 2015

Robotrestaurang i Lidköping

Visst låter det som en superhäftig grej med robotar som tar upp beställningen och serverar!?!
Jag hade sååå höga förväntningar inför besöket, men var fruktansvärt besviken när vi gick ut därifrån...

För det första var det ingen robot som kom och mötte upp oss och visade oss till bordet (som det stod att det skulle göra), utan en servitris kom fram och sa att vi skulle gå och sätta oss vart vi ville och gav oss varsin plasttallrik... Hon utgick ifrån att alla skulle äta buffén och upplyste inte om nåt annat alternativ... Jag och Alva valde buffén (169:- för mig och 95:- för Alva), och maten var okej - varken mer eller mindre!

M gick fram till kassan för att beställa en kebabsallad till honom och en kebabtallrik till Noel, och fick till svar att kanske inte kunde erbjuda det samtidigt som buffén (!)... Men till slut fixade de det, och kebaben var såna där frysta plattor som man kan köpa i ekonomipack på Ica och steka själv hemma... Dessutom fyllde de ut M:s sallad med typ 1/2 rå purjolök...

Jag gick fram och frågade om det inte var några robotar som serverade maten, och då sa hon att de kom med desserten efteråt... När vi hade ätit upp gick jag fram och bad om att få en dessert serverad av roboten, men då hade han som styrde robotarna åkt iväg på en utkörning av mat (!)... Vi väntade i typ 20 minuter men han kom inte tillbaka under den tiden, och då brast mitt tålamod - jag stegade fram till kassan och sa att vi struntade i desserten och att jag ville betala, och då började servitrisen med att slå in fel saker (hon slog in två bufféer för fullpris) och sen hade hon ingen aning om vad kebabrätterna kostade så hon var tvungen att ringa sin chef och fråga...

Hon bjöd på två läsk som kompensation för att vi inte fick uppleva roboten som servitör (det var ju liksom därför vi åkte dit), men läsken var så äcklig att den borde ha varit gratis för alla; smakade typ bara vatten...

Nej, dit åker vi aldrig igen! Hela lokalen och maten gav ett "billigt" intryck, och utan robotarna hade nog restaurangen redan gått i konkurs!
Själva idén är ju superrolig, men bara för att det är kul med robotar så kan man ju inte skita i kvalitén på allt det andra...

Nej, betyget blir 3 av 10... :-(

Inga kommentarer: