onsdag 16 december 2015

Jag är helt lost!!!!

Har känt mig så jäkla less på LCHF den senaste tiden, så i söndags bestämde jag mig för att skita i det... Och genast går jag tillbaka till gamla vanor :-(

I söndags bjöd jag brorsorna på adventsfika här hemma och då slank det ner både äppelpaj, Silviakaka och chokladbollar OCH 1/2 pizza till kvällsmat... I måndags käkade jag lunch på stan med en klasskompis och då blev det thaimat MED ris, och på kvällen åt jag en tekaka på Noels luciafirande... Och igår fick jag inte med mig någon lunch till skolan, utan drack en Redbull (med socker) på rasten och när jag kom hem var jag superhungrig och åt en bit Silviakaka och några pepparkakor. Makaroner (och köttfärssås) till middag, och en skål popcorn framför Big brother...

Jag är ju helt störd i huvudet!!!

Imorse vaknade jag med svullen mage och huvudvärk - det är ju helt galet att man reagerar så starkt på mjöl och socker...

Så vare sig jag vill eller inte så är det lågkolhydratskost som gäller för att kroppen ska må bra! Och om jag vill gå ner i vikt så MÅSTE jag helt enkelt få in motionen i mitt liv - usch och fy och blääää....

Snart är det hur som helst dags att åka iväg till skolan! Idag har jag bara en lektion som är salsbunden, så efter den kommer jag att åka hem och jobba antingen med mitt grupparbete om arkivering/arkivlokaler eller en uppgift i arbetspsykologin som handlar om dygde-etik... Jag ÄLSKAR att studera hemifrån!!!

Och ikväll blir det bio: STAR WARS ;-)
Är inget jättestort fan direkt, men bokade biljetter samma dag som de släpptes mest för att det är en sån stor grej... Dessutom har jag bjudit med mig en kompis som jag umgicks mycket med förr, och det ska bli superkul att hänga med henne igen!

Har förresten fått svar på mina blodvärden också - resultatet kommer i nästa inlägg...

Inga kommentarer: