lördag 12 december 2015

Fröknäcke med parmesan- och räkröra

Detta blev kvällsmaten igår - två fröknäcken med Kvantums underbara parmesan- och räkröra ;-)

Idag åt jag två pyttesmå bitar stenåldersbröd med julskinka till frukost och en propudding choklad till lunch, och jag är ändå INTE hungrig... Jag mår illa! Hoppas att jag inte åker på vinterkräksjukan bara; har läst många inlägg om den på FB och vet att både personer i klassen och på M:s jobb har drabbats!

Eller också beror det på kosten - jag mår inte helt 100% på LCHF... Det värsta är att jag aldrig är hungrig och eftersom jag inte äter så blir jag yr i huvudet och mår skit! Och dessutom spyr jag bara jag känner lukten av blomkål och broccoli för tillfället!

Det som är bäst med LCHF är ju dock att man inte känner sig så himla uppsvälld och att man slipper blodsockerdipparna... Men jag känner mig less; vi får se om jag fortsätter eller skiter i det...

Huvudorsaken till att jag började med LCHF igen var ju att gå ner i vikt, men efter att ha tappat typ 2 kg första veckan och sen stått still i sex eller sju veckor så känns det som att det inte funkar längre... Det är nog kaloriunderskott som gäller för min del!

Inga kommentarer: