lördag 7 november 2015

Kalas (jag fyller år imorgon)

Åh, vad jag är nöjd med den här dagen (förutom att jag typ har stressat ihjäl mig ;-)
Noel vaknade kl 05.45 (!) och sedan dess har det varit full rulle här... Först fixade jag frukost till Noel och sen gick jag in och duschade. Efter det bakade jag en Silviakaka, diskade, röjde i hallen, plockade upp leksaker och plockade ur diskmaskinen. Vid halv tio åkte jag och Noel iväg iväg till Ica Maxi och handlade en tårta, ingredienser till mina övriga två bakverk och Fars Dag-presenter till M, farsan och min farbror... Strax efter kl 11 var vi hemma, och då satte jag igång att baka en långpanna kladdkaka med toscaknäcke, LCHF-bollar (recept kommer i nästa inlägg) och glasyren till Silviakakan. Sen diskade jag igen, dammsög hela över- och undervåningen och satte på kaffet.

Klockan halv ett började kalaset, och när gästerna kom hade jag varken dukat fram eller eller städat färdigt... Lillebror fick i uppdrag att våttorka alla bänkar i vardagsrummet och farsans kärlek fick slå in Fars dag-presenterna samt hjälpa till att duka fram!

Jag bjöd alltså på Silviakaka, kladdkaka med toscaknäcke samt Prinsesstårta (från Ica Maxi - godast i stan) och alla tyckte att det var jättegott ;-)

Och jag fick jättefina presenter - Keplers nya roman, en duschkräm från Kicks, ett "spa"-paket från Oriflame, tre underbara doftljus från Yankee Candle och ett par supergosiga tofflor!!!

Igår fick jag ett otippat besök av min lillebror från Mariestad också, och det var supertrevligt! Han bjöd på mat (sushi till mig, thai till honom och McDonalds till Noel) och så fick jag pengar och två Triss - jag vann 90:-

Lillebror valde ett annorlunda koncept som present - han ska bjuda ut mig på lunch en gång i månaden under tiden jag pluggar... Man tackar!

Strax efter tre gjorde jag iordning köttbullar och makaroner åt Noel och hans kusiner (övriga gäster hade åkt hem) och en halvtimme senare hoppade vi in i brorsans bil och åkte till simskolan (Noel och hans ena kusin går i samma grupp). På vägen hem beställde jag en kebabsallad från Alpina; hade visst missat att äta både frukost och lunch... Åt halva och blev dömätt!

Nu har jag planat ut i soffan och snart ska jag natta Noel och njuta av min ensamhet i lugn och ro...

Inga kommentarer: