måndag 23 november 2015

Jobbångest?

Nu har jag ju aldrig känt så här inför något jobb jag har haft, men jag måste ändå säga att det är riktigt skönt att plugga - vore det inte för det jobbiga CSN-lånet så skulle jag nog kunna studera resten av livet! Jag ÄLSKAR att lära mig nya saker... Speciellt nu när vi håller på med ett tema-arbete och man får jobba hemifrån i två veckor ;-)

Idag fick jag sovmorgon till kl 10 och efter frukosten åkte vi iväg till Elins esplanad för att köpa termobyxor till Alva. Vi var inne på både H&M, KappAhl och Lindex utan att hitta några (hon ville ha ett par med hängslen samt resår under fötterna), men så gjorde vi en sista chansning inne på Ica Maxi och fick tag i ett helt set med både jacka och termobyxor för 499:-... Perfekt!

Sen åkte varsin lego-kalender med i förbifarten också, så en tusenlapp sprang iväg ganska fort...

Efter shoppingen åkte vi vidare till lillebrors nya hus där brorsan mötte upp, och sen hjälptes alla åt att röja och städa - och avslutade med god mat från Tibro bar & grill... När vi kom hem fortsatte vi här hemma; M plockade iordning i garaget så att vi äntligen kan ställa in bilen samt åkte bort med papper till återvinningen och pantade flaskor. Jag körde tre maskiner tvätt och plockade undan på hela övervåningen, mest i hallen...

Efter det åkte vi iväg till två olika platser och hämtade upp mina fynd som jag hade köpt på en sida på Facebook - ett par skridskor till Alva för 50:- och en Star Wars-jacka till Noel för 50:-...

Nu är det dags att sova - godnatt!

Inga kommentarer: