torsdag 8 oktober 2015

Recension Bombay Masala

Här kommer min recension av stans nya indiska restaurang, och betyget blir tyvärr inte speciellt högt...

Vi bestämde oss för att testa Chicken Darkoti med två sorters chutney, Allo Paneer Tikki med två sorters sås, Darbari Seekh kebab (ostfyllda lammfärsbiffar) med kumminkryddad potatis och två sorters chutney samt en Butter Chicken. Och givetvis nan-bröd och papadom som tillbehör.

Chicken Darkoti är alltså friterad kyckling, och vi fick fyra (eller fem?) nuggets UTAN någon chutney alls. Allo Paneer Tikki är potatis- och paneerbiffar, och vi fick två stycken UTAN någon sås. Lammfärsbiffarna var torra och låg i en plastlåda tillsammans med några bitar hackad tomat, gurka och paprika, och till dem fick vi varken med potatisen eller någon chutney. Min mat = Butter Chicken var den enda som var rätt i beställningen, men den smakade å andra sidan INGENTING... Jo just det, vi fick förresten med en plastlåda med någon rödaktig sås i också, men den vågade vi inte äta för vi visste inte om den innehöll mjöl eller nötter... Inga lådor var märkta med innehållet heller, så risken att blanda ihop grejer om man beställde något likartat var ju överhängande!

När vi hade försökt lista ut vem som hade beställt vad så var maten nästan kall, men vi ville ju såklart ha kompletta måltider ändå så jag ringde till restaurangen för att påtala alla missar. Jag ringde.... Och ringde... Och ringde... Till slut gav jag upp och mailade dem istället, men jag har fortfarande inte fått något svar!

Detta kallar jag urusel service, och tyvärr får vi fortsätta att åka till Göteborg för att få god, indisk mat...

Inga kommentarer: