onsdag 7 oktober 2015

Here we go again

Eftersom jag inte har fått några provsvar hemskickade än så ringde jag till Vårdcentralen i förmiddags, och mina farhågor besannades - jag har blodbrist och järnbrist igen :-(

Hb-värdet var nere på 91 och S-Ferritin på 3...

Hb-värdet ska helst ligga mellan 120-155 hos kvinnor, och S-Ferritin på över 60 mcg/L (helst över 100)...

På ett sätt är det ju ändå skönt att få en förklaring - det är ju inte normalt att sitta med dubbla tröjor och rumpvärmen på i bilen när de andra åker i t-shirt och dessutom vill öppna fönstren... Eller frysa så att man tappar känseln i fingertopparna trots att man ligger fullt påklädd under en ullpläd i soffan... Eller vilja sova jämt!!!

Nu blir det järntabletter igen och jag hoppas att jag känner mig "normal" snart ;-)

Inga kommentarer: