fredag 9 juli 2010

Haveri

Förut ringde de från jobbet och sa att mjukglassmaskinen krånglade,
och jag kunde ju såklart inte ignorera det utan satte mig på cykeln
och trampade bort till Maxi.
Väl där framme plockade jag isär skiten och körde rent i hela
systemet, och sen funkade den!!! Felet var förmodligen att 2 "pinnar"
som håller ihop hela pumpen hade lossnat...

Så spenderade jag min fredagkväll...

Nej, ärligt talat så tog det bara ca 1 timma, och i övrigt har jag
inte gjort nåt speciellt ikväll. Förutom att jag sköljde, snoppade
och frös in 4 liter (!) jordgubbar förut... Och M skjutsade grannen
till Hentorp...

Egentligen så hade jag planerat in att kolla på "Farsan" nu ikväll,
men med tanke på att Alva somnade för typ 10 minuter sen så kände
jag att det blev lite sent; kvällstrött som man är efter en varm
arbetsvecka ;-)

Nu ska jag läsa några sidor i "Bara vanligt vatten" av Kajsa
Ingemarsson, och sen blir det nattinatti...

Inga kommentarer: