lördag 3 juli 2010

Årets varmaste dag...

Och då passar jag såklart på att åka till Hjo för att medverka i
Sommarruset... Smart!
Men det gick faktiskt bra, och var riktigt trevligt!
Klockan 11.00 kom Angelica och hennes mamma och hämtade mig, och sen
åkte vi och hämtade upp Susanne.
När vi kom fram till Hjo strosade vi runt lite, och sen köpte vi
varsin glass i hamnen (jag köpte en glassbåt med en kula
brownieglass, mjukglass, kolasås och daimkulor).
Efter det hämtade vi ut våra nummerbrickor, och sen satte vi oss i
parken och hade picknick; jag åt en baguette med ägg och räkor, och
drack Cola zero.
Klockan 14.45 var det dags för lite uppvärmning och kl 15.10 gick
starten för oss som skulle gå/springa 6 km.
Jag gick och tjötade med Susanne hela vägen, och Angelica och hennes
mamma låg precis bakom.
När vi kom i mål efter 1 timma och 10 minuter fick vi varsin
sponsorkasse med lite frukt och mineralvatten, och sen var det
utlottning på startnumren; jag hade nr 22 och vann inget ;-(

En kompis berättade att termometern stod på 32 grader... VARMT!!!

Nu ikväll har Hami och Susanne varit här, och vi har käkat
jordgubbar och glass. Och kollat på fotboll; heja Spanien!
Jag tror dock att det blir Holland och Tyskland som möts i finalen...
Och då hejar jag på Tyskland!

Nej, nu är det dags att sova, för imorgon ska jag jobba kl 11-17.30.
Blä :-(

Inga kommentarer: