onsdag 14 juli 2010

Febrig Alva

Igår var vi lediga och Alva var precis som vanligt hela dagen.
Vid 17-tiden började hon se hängig ut och pratade om att hon ville
sova, så efter ungefär en timmas försök att hålla henne vaken gick
vi ut på en liten promenad runt lekplatsen. Hon klagade på huvudvärk
och att hon mådde lite illa, och när M kom hem vid 18.30-tiden spydde
hon ner hela toagolvet... Jag trodde att det berodde på typ värmeslag/
vätskebrist, och att det skulle gå över.
Efter en dusch mådde hon lite bättre, men kunde absolut inte somna,
så vid kvart i tio tog jag tempen på henne: 38,4 grader.
Jag ringde till Maxi och sa att jag inte kunde komma idag, och de blev
ju hyfsat panikslagna (jag skulle ha börjat kl 6.00 imorse).
Idag har Alva varit pigg som vanligt på förmiddagen, men när jag tog
tempen på henne för en timma sen ungefär så hade hon 38,7 grader.

Just nu är vi i lekparken och har precis svalkat av oss med varsin
glass - hoppas att febern försvinner tills imorgon...

Inga kommentarer: