tisdag 22 maj 2018

Skadad fot


Tidigare i dag ringde Alva från skolan och berättade att hon hade fått så ont i foten efter gympan att hon knappt kunde lyfta den. Jag ringde vårdcentralen som i sin tur ringde tillbaka efter ca 1 1/2 timme och tro det eller ej - vi fick en läkartid 45 minuter efter telefonsamtalet...

Väl på plats visade det sig att hon antagligen har fått en sträckning och eventuellt en liten blödning i senan som går under foten mot hälen (ungefär där man har ont om man har hälsporre). En skada som läker ut av sig själv efter några dagar...

Sååå skönt att det inte var nåt allvarligt ;-)

Efter besöket på vårdcentralen släppte jag av Alva hemma, åkte och handlade på Ica Kvantum och åkte sedan vidare direkt till Noels fotbollsträning. Noel följde med en kompis hem från fritids i dag, så pappan såg till att båda killarna kom till träningen (de spelar i samma lag)...

Noel önskade sig pizza efter träningen, så jag lät honom faktiskt få sin vilja igenom - han och Alva fick dela på en pizza till kvällsmat. Själv åt jag en äggmacka och en skål med lättfil... Sedan åkte jag tillbaka till Ica Kvantum och kompletterade lite inför Noels skolutflykt i morgon, och nu efter en skön dusch ska jag sova!

Inga kommentarer: