onsdag 15 februari 2017

Dag 10

Febern är borta ;-)

Dock är den djupa hostan, den täppta näsan, den onda halsen samt mattheten kvar... MEN det går åt rätt håll, och det känns toppen!

Den här influensan har varit överjävlig! Och det känns ju helt otroligt att ingen annan i familjen har blivit smittad...

I kväll ska jag försöka ta mig iväg till min kvällskurs på Högskolan; jag får sitta långt från alla andra och hålla tummarna för att jag inte smittar längre. Jag läste någonstans att man bara smittar så länge man har feber, och det har jag ju inte längre.

Förhoppningsvis kan jag få M att skjutsa mig fram och tillbaka också, så att jag slipper att gå så långt. I går gick jag från soffan till köket och tillbaka, och blev typ helt slut...

Snart ska jag hoppa in i duschen och försöka fräscha till mig lite. Och sminka mig för första gången på flera dagar...

Inga kommentarer: