torsdag 4 augusti 2016

Katastrof

Mina naglar/nagelband är katastrof och min morgon var katastrof...

Skulle börja jobba kl 10 och gick ut och satte mig i bilen kvart i (som jag brukar)...
Bilen stendöd! Batteriet urladdat p g a icke-stängd bildörr...

Bestämde mig för att ta cykeln... Kedjan avhoppad och problemet inte åtgärdat!

Ringde brorsan. Ute på morgonpromenad!

Messade grannen och frågade om han var vaken. Inget svar! (Han svarade dock inom 3 minuter, men då hade jag redan stuckit)...

Det fick bli en sista utväg - Alvas cykel!

Kan ni tänka er hur det såg ut när jag kom vrålcyklandes på hennes lilla cykel!?! Och kan ni förstå hur ont jag har i mina ben och rumpa just nu!?!

Jag ringde chefen och sa att jag blev lite sen, och stämplade in 11 minuter efter utsatt tid (det drog jag av från lunchrasten sen)...

Fy, vad jag mådde illa när jag kom fram till jobbet! Och eftersvettades...

Resten av dagen gick dock bra, även om jag kände mig lite ensam emellanåt; jag jobbade själv mellan kl 10-19.15... I morgon öppnar jag i Förbutiken, så snart är det dags att gå och lägga sig igen!

Inga kommentarer: