torsdag 11 februari 2016

Promenad hem idag...

Idag käkade jag lunch på Glädje med några "arbetskamrater" från praktiken och efter det tog jag en promenad hem... Det är alltid svårt att räkna kalorier när man äter buffé (idag serverades bakad bringa, svampsås, ugnsrostade rotfrukter, potatispuré, kokt potatis, torsk och en rödlöksröra med räkor), men jag tror att jag lyckades uppskatta mängden hyfsat bra!

Och tack vare promenaden hem kan jag unna mig en banan och en kopp te till kvällsmat ;-)

Jag tycker bara att det är så himla jobbigt att gå hungrig jämt!!!
Jag VILL gå ner i vikt och jag VET att ett kaloriunderskott är det enda som funkar på mig, men just nu drömmer jag om LCHF och att kunna äta ostrullar, stekt bacon och en gräddig kycklinggryta... Och jag VET att jag borde motionera och på så sätt få äta mer mat, men jag är helt enkelt för bekväm - jag orkar inte...
Så jag får väl gå här och vara hungrig och tycka synd om mig själv :-(

Inga kommentarer: