söndag 21 februari 2016

Chokladmousse á la LCHF

Idag vankas det kalas för både Noel, min lillebror, hans tjej och min andra brors fru, och då gäller det att vara förberedd... Jag vet att det ska serveras en Dajmtårta från Maxi-bageriet (eftersom jag var med och valde ut den) och den passar inte riktigt in i min LCHF-profil så nu på förmiddagen slängde jag ihop en chokladmousse som jag tänkte ta med mig.

En annorlunda variant med avokado i... Jättegod! (Jag har provsmakat :-)

Mosa 1 mogen avokado.
Tillsätt 2 1/2 msk kakao, 2 msk sötning (jag använde björksocker), 1 krm vaniljpulver och 4 msk vispgrädde.
Vispa allt med elvisp till krämig konsistens...

Detta räcker till 2 portioner (på bilden ser ni hela satsen i ett glas), och jag har modifierat ursprungsreceptet lite grann (mer kakao, mindre sötning).

http://bakasockerfritt.se/category/lchf

Inga kommentarer: