onsdag 3 februari 2016

Experimenten

Har kollat på 2 avsnitt av dokumentärserien Experimenten nu ikväll - det handlar om en kirurg/forskare som utför experiment på människor... Och Karolinska Institutet står bakom detta... Vill ni bli jävligt upprörda och berörda så ska ni kolla på den! Man blir mörkrädd när man inser vad som sker bakom kulisserna i samhället!!!

Och för att stanna inom vården men ändå byta samtalsämne, så måste jag bara säga att jag ÄLSKAR min praktikplats ;-) Om de hade bett mig att hoppa av skolan och börja jobba där så hade jag gjort det direkt... Jag längtar till jobbet varje dag, och vill inte åka hem när arbetsdagen är slut!
Jag trodde absolut inte att jag skulle trivas så bra i vården, men det är så himla kul! Man får göra massa olika saker, och man lär sig något nytt varje dag... Och de som jobbar där är så himla snälla och trevliga; jag ska lista mig där så fort praktiken är över!

Men nu är det dags att sova! Jag är ju hemma med Alva imorgon, men hoppas att M kan jobba hemifrån efter lunch så att jag kan åka in till "jobbet" och vara med på APT:n...

Godnatt ;-)

Inga kommentarer: