torsdag 5 augusti 2010

Hysterisk dag...

Idag vaknade vi till strålande solsken och bestämde oss för att åka
till Junibacken. Jag, M och Alva gick dit, medan Marie och Lasse gick
till Gröna Lund.
Vi betalade 420:- för oss tre i entré och planerade att spendera typ
hela dagen därinne, men efter en halvtimme var vi ute igen... Det var
HELT hysteriskt!!!
Hundratals ungar huller om buller i en alldeles för liten lokal...
Värdelöst!

Vi bestämde oss för att gå till Skansen istället och betalade typ
samma entré där, och där stod vi nog ut i 1 1/2 timma innan vi gav
upp...
Miljontals turister, alldeles för få restauranger/kiosker med
milslånga köer och utan möjlighet att betala med kort, 100-gradig
värme och ungefär en miljon slöa, otäcka getingar...

Lasse och Marie fick komma och möta oss vid utgången, och sen åkte
vi vidare till Sundbyberg och käkade; Alva åt pannkakor, M åt
pestopasta med mozzarella och jag åt grillad kycklingfilé med ris och
tzatziki.

Efter maten åkte vi hem, och eftermiddagen spenderades i soffan med
datorer, diverse dagstidningar och tecknad film; Snövit.

Nu ska det bli skönt att sova...

Ps: igår när vi var vid Drottningholm slängde vi mynt i en
önskebrunn, och när jag frågade Alva vad hon hade önskat sig, så
svarade hon; "Jag önskade kärlek..."
Sååå vackert och poetiskt; både jag och M fick en klump i
bröstet!!!

Inga kommentarer: