söndag 25 januari 2009

Jag har bytt namn på bloggen!

Som ni ser så har jag bytt både namn och beskrivning på bloggen idag. Jag valde att döpa den till "asesblogg.blogspot.com" med underrubriken "tankar och funderingar om livet i vardagen" - jag kan inte riktigt identifiera mig med viktväktarna längre...
I och för sig behöver jag fortfarande gå ner i vikt, men med tanke på omständigheterna tänker jag inte ägna resten av mitt liv åt att ha ångest över mina överviktskilon, och jag har verkligen fått mig en tankeställare vad gäller vad som är viktigt här i livet... Självklart är det viktigt att man äter bra för att må bra, men samtidigt får det tankesättet inte ta upp hela ens tillvaro. Och det gör det lätt för mig när jag sätter igång och bantar och går all in på alla möjliga dieter...
Nej, nu ska jag ägna livet åt viktigare saker, och försöka leva livet varje dag!

Inga kommentarer: