tisdag 27 januari 2009

2 nya böcker...

De här böckerna beställde jag från adlibris häromdagen, och förut var jag och hämtade ut dem hos mitt postombud. Jag har ju såklart inte hunnit läsa dem än, men jag lovar att jag ska uppdatera er med en bokrecension senare. Jag känner att jag har ett fruktansvärt starkt behov av att läsa den här typen av böcker: jag vill veta vad andra har varit med om, hur de mår, hur de har mått, hur de har gått vidare i livet osv.

Förut var jag ju som sagt hos en kurator, och det kändes jättebra! Hon heter Yvonne, och jag kände redan vid första besöket att jag fick väldigt stort förtroende för henne. Jag trodde att jag inte skulle få gå till henne mer efter idag, men hon frågade om jag ville fortsätta träffa henne, så vi bokade in en ny tid om 2 veckor. Det var ju mest jag som pratade, men det hon konstaterade var i alla fall att jag är inne i en djup sorg och livskris, och i nuläget är det inte så mycket mer man kan göra än att sörja. Hon lovade att jag skulle må bättre så småningom, och det är väl något som man får hoppas och tro på, även om det känns väldigt avlägset just nu...

2 kommentarer:

Helen sa...

va härligt att höra gumman att du fick fortsätta gå hos henne.. underbart.. klart du kommer må bättre så småningom men jag kan förstå att du inte känner så nu..
KRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAM

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med henne,du kommer att må bättre jag lovar.Men som sagt det tar tid :(
Men det var ju skönt att du kännde att det klickade med henne :)
Stor kram