onsdag 28 januari 2009

Min lilla solstråle!

Idag känner jag att jag är helt tom och inte har någonting att skriva om. Igår bubblade det av tankar och idéer, men idag är det verkligen tomt i hjärnan.
Förut skulle en kompis och hennes 2 barn ha kommit hit en sväng och fikat, men hon hade råkat dubbelboka sig med kvartsamtal och grejer, så det blev ingen fika idag - nu sitter jag här med Festis, chokladbollar och kanelgifflar. Ni som känner mig vet ju hur svag jag är för sånt, så jag har givetvis inte kunnat låta bli det, utan har varit i förpackningarna och rivit.. Hmmm, världens svagaste karaktär! Men jag måste ändå lägga band på mig, för de kommer och fikar imorgon istället och då kan jag ju inte gärna ha tomt i skafferiet...

För tillfället sitter jag här nere i köket och skriver, och Alva badar med brorsan. Det var så roligt för när jag kikade in i badrummet förut, så satt brorsan i vattnet med sina badbrallor på sig! Jag sa att Alva hade sett snoppar förut, men han tyckte att det kändes konstigt att bada med henne utan, så han valde att ha de på sig.. ha ha...

Nu ska jag sätta mig och skriva rent några mötesanteckningar från ett personalmöte vi hade två dagar innan mamma blev sjuk. Jag var nämligen sekreterare och skrev ner allt vi pratade om, men sen blev ju mamma dålig så jag hann aldrig skriva rent anteckningarna innan vi drog iväg till Sahlgrenska och blev kvar där i 3 veckor. 
Jag skulle passa utmärkt att jobba som sekreterare! Jag ÄLSKAR att skriva och föra anteckningar och sortera i text och papper! Ett tag var jag lite inne på att utbilda mig till läkarsekreterare, för utbildningen är ju bara på 1 år, men jag la ner de planerna och sen har jag inte tänkt på det mer... 
Jag älskar verkligen mitt jobb på Ica, men arbetstiderna är ju värdelösa!!! 

1 kommentar:

Helen sa...

hihi.. så sött av din bror.. haha..
hon är ju så underbart söt... kram kram