måndag 2 april 2018

Påskhelgen i bilder


I lördags (påskafton) var barnen, farbror Torsten, lillebror och hans dotter här och käkade påsklunch: potatisgratäng, prinskorv, köttbullar, griljerad skinka, två sorters sill, bröd, smör, ost, rödbetssallad, ägghalvor med majonäs, räkor och dill samt en ljuvligt god räkcheesecake - receptet kommer senare i veckan! Och till efterrätt blev det en chokladkolatårta med vispad grädde ;-)

Bakade en glutenfri Silviakaka till M också, som barnen fick ta med hem till honom efteråt. Han var också bjuden på lunchen såklart, men han hade varit sjuk tidigare i veckan och hade inte riktigt orken...

I går (söndag) drog jag och Alva iväg till Ullared med Camilla och två av hennes döttrar, och hyrde en stuga = två dagars shopping... Bye bye tusenlappar...
Men jag är supernöjd med mina fynd! Brukar alltid bara köpa till alla andra jämt, men den här gången unnade jag mig själv lite grejer, bl a ett mobilskal, en mobilväska, en sport-bh, träningstights, en väska, två böcker, en scarf, tre par trekvartsbyxor och en kofta...

Vi kom inte hem förrän strax innan kl 18 nu i kväll och sedan dess har jag packat upp alla kassar, kört en maskin tvätt och en diskmaskin och plockat prylar i en evighet!
Nu = SOVA!!!

Ps: fick en jättefin påskblomma av lillebror också ;-)

Inga kommentarer: