måndag 5 februari 2018

Vilken dag!!!

Åkte hemifrån kl 07.15 och kom hem kl 19.15...

Ett mirakel att jag tog mig till gymmet också! Jag och en arbetskompis bestämde oss för att ta bussen dit - vi skulle ta 2:an från SkaS till Billingehov och sen ta 4:an vidare till Stenvägen. Vi satte oss på buss nr 2 som planerat och var framme vid Billingehov 4 minuter senare, alltså kl 16.34. Buss nr 4 skulle avgå kl 16.41...

Vi väntade och väntade och väntade och väntade och väntade...

Det var typ -100 grader ute, och båda tappade känseln i fötterna! Och i händerna!

Kl 17.15 bestämde vi oss för att skita i det, och hoppade på buss nr 2 in mot stan igen! Jag hoppade av på busshållsplatsen utanför mig, ringde M som fick baxa in barnen i bilen och komma och hämta mig. Sedan fick jag skjutsa hem M och Noel, och jag och Alva åkte vidare mot gymmet (M lånade min bil i dag, det var därför jag tog bussen till jobbet i morse och det var därför som han fick hämta mig och jag fick skjutsa hem honom efteråt)...

När vi ska svänga ner vänster mot gymmet i korsningen på berget kommer en varuleverans till Ica Kvantum (en megastor långtradare i två sektioner), och chauffören klarar inte av att backa in mot lastbryggan!!! Täcker körriktningen åt båda hållen och skapar hur långa köer som helst... Som tur är fattar bilarna framför mig att det aldrig kommer att gå, så några kör upp åt höger och några åker rakt fram, och jag själv får köra runt hela Arenan så att jag kommer upp från andra hållet vid rondellen och kan ta mig till gymmet!

Går intensivt på bandet i ca 45 minuter medan Alva sitter på golvet bakom mig och spelar spel på sin iPhone, och efter träningen springer vi in på Kvantum och handlar lite...

Kommer som sagt hem kl 19.15 och är vrååålhungrig!!! Trycker i mig en banan och två kokta ägg på stående fot (!), och slänger sedan in ett Fazer rotfruktsbröd (2 SP) med tomatsås, Felix ketchup stevia, 6 tunna skivor extrarökt skinka och 39 g 12 %-ig ost (2 SP) i ugnen... SUPERGOTT!!!

NU ska jag sova....


Inga kommentarer: