tisdag 13 februari 2018

Fettisdagen


Är det inte en ödets ironi att just den här tidningen låg i brevlådan i dag när jag kom hem från Ica Kvantum med en nybakt semla i påsen!?!

Och ja, ni läste rätt - jag åt en semla i dag!!!
Var superduktig och avstod från semmeltårtan på jobbet både vid lunchen och eftermiddagsfikat, men när jag och Noel kom fram till affären och jag överlade lite med mig själv så var det kört...

Nu käkade jag thaimat i fredags, gick loss på allt ätbart jag hittade i skåpen i går, åt en stoooor semla i dag och kommer att äta både god mat OCH efterrätt i morgon på Alla hjärtans dag - jag har dock förlikat mig med tanken på att jag kommer att få mitt första plus på vågen på 18 veckor, och har bestämt mig för att det är helt okej...
På torsdag börjar nya VV-veckan och då är jag tillbaks på banan igen!

Nu är det dags att sova! Jag har tagit ut en semesterdag i morgon och ska ta med mig ungarna till badhuset...
Och på kvällen ska jag och Noel bjuda hit M och Alva på Alla hjärtans dag-middag ;-)

Inga kommentarer: