måndag 12 februari 2018

Ångest


Nu i kväll gick jag totalt bananas på ALLT ätbart jag hittade i skåpen här hemma och lägger mig absolut inte som en viktväktare! Jag trodde att hjärnan var med mig nu när jag har hållit på så pass länge, men icke...

Det är något som har gått och gnagt i mig i några dagar nu - det började i torsdags med en besvikelse över att vågen visade +-0. Sen kände jag mig lite missnöjd över mitt egna beslut att äta thaimat utan att räkna SP i fredags. Och dessutom har jag gått runt och varit hungrig och haft en otillfredsställande känsla över att inte få bli mätt de senaste dagarna. Samt att jag har känt mig lite svullen/tjock och haft två episoder med jobbig huvudvärk och värktablettsknaprande till följd de senaste dagarna...

Jag började dagen bra med en kopp kaffe och en banan vid 8.30-tiden. Sedan åt jag en smörgås med rökt skinka, ett kokt ägg och drack en kopp kaffe till en timme senare. Till lunch åt jag ris och kyckling (efter lunchen unnade jag mig dock en Maxim-bar och en Nocco)... Till mellanmål åt jag lättyoghurt och havreringar.
Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade Noel på fritids och sen vi åkte till Elins Esplanad. När vi kom hem vid 18.30-tiden var jag vråååålhungrig!!!

Och det var då de "dumma" tankarna slog till med full kraft - jag visste att jag redan hade överskridit mina SP för hela veckan på grund av restaurangbesöket i fredags, jag visste att vi skulle bli bjudna på semlor på jobbet i morgon och att jag hade planerat att äta en, jag visste att jag ville semmelfika med Noel i morgon kväll, jag visste att jag skulle överskrida mina SP på onsdag då det är Alla hjärtans dag och vi ska bjuda hit M och Alva på god mat inkl efterrätt och jag visste att vågen kommer att visa plus på torsdag...

Där och då släppte jag allt, och jaaaa.... det blev inget bra avslut på den här kvällen, kan man väl säga... Nu ligger jag här med världens ångest och känner mig värdelös :-(

Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka rädda det som räddas kan, så det blir INGA semlor i morgon och det blir inga utsvävningar utanför mina dagliga SP på onsdag... Och nu ska jag sova!

Inga kommentarer: