torsdag 12 oktober 2017

Viktväktarna


Jag har inte velat skriva om det tidigare, men jag har gått med i Viktväktarna...igen...
Jag sätter sån jäkla press på mig själv när jag vet om att andra vet om att jag bantar, men nu har jag viktväktat i tre veckor och känner att jag är redo att dela med mig av resultaten här!

Jag började ju redan innan sommaren att dra ner på socker och sötsaker, och det har jag verkligen nytta av nu - det är väldigt dyrt i SP att äta godis och kakor... Tyvärr är även pasta, korv, ost och blandfärs "dyrt", och där är nog mina mest tydliga svagheter när det kommer till mat. Jag ÄLSKAR spagetti och köttfärssås, korvstroganoff, korv med bröd...

Mina första tre veckor har gått bra! När det gäller viktminskningen hade jag väl önskat lite mer, men jag ligger ju på minus i alla fall och snittar 0,63 kg/vecka.
Första veckan tappade jag bara -0,4 kg och blev superbesviken! Veckan efter det hade jag gått upp (!) +0,3 kg, men i dag släppte det = -1,8 kg ;-)

Jag har inte överskridit mina points en enda gång, jag har börjat ta mer promenader och jag har varit på gymmet tre gånger på två veckor...

Jag känner mig jättestolt över mig själv!!!

Inga kommentarer: