tisdag 10 oktober 2017

Tandläkaren


I dag ringde det från okänt nummer vid 14.50-tiden och när jag svarade var det från tandläkaren. Jag ställde mig i kö hos Folktandvården inne i stan för över ett år sedan och nu hade de en ledig återbudstid kl 16.30 som de undrade om jag ville ha.

Jag AVSKYR att gå till tandläkaren!!!

Och om sanningen ska fram kommer jag inte ens ihåg när jag var där senast... Det kan nog vara över 10 år sedan...

Jag kände hur som helst att det var dags nu, och tackade ja till tiden. Och vet ni vad?!? Jag hade bara ETT hål och lite tandsten ;-)
Med tanke på att det var så länge sedan jag var på en kontroll var jag livrädd över resultatet, men nu känns det helt okej.
Det var en bit av min amalgamfyllning som hade lossnat i hörntanden i höger nederkäke och så hade det blivit ett hål där. Nu fick jag en ny tid för att åtgärda detta om 2 månader!

Och besöket kostade "bara" 670 kronor...

Inga kommentarer: