måndag 11 juli 2016

Mall of Scandinavia

Vilket skumt väder det har varit i dag - strålande sol och hur varmt som helst ena sekunden, och spöregn och åska den andra... Vi bestämde oss hur som helst för att ta en promenad till Mall of Scandinavia vid lunchtid, men när vi kom till Solna centrum så öppnade sig himlen och det började spöregna!!! Vi båda gick i klänning, hade inga paraplyer och blev helt dyngsura... Det dåliga vädret försvann dock lika fort som det kom, och vi kunde gå vidare - 3,4 km dit och 3,4 km hem.

Eftersom jag följer en del personer i sociala medier som bor här i Stockholm så är det vissa saker som har stått på min önskelista, bl a att prova en acai bowl samt att äta på Vapiano, och i dag infriades båda önskningarna ;-)

Jag och Marie åt varsin "acai protein bowl" på Rawsallad", och sen gick vi till Vapiano och åt lunch/middag; jag valde en "scampi e spinaci".
Den förstnämnda bestod av acaibär mixade med banan och honung, och toppades med jordnötssmör, banan, honung, kokos och chiafrön. Den sistnämnda bestod av scampi, spenat, körsbärstomater, basilikapesto, grädde och parmesanost och serverades tillsammans med linguine.

Dagen har varit supermysig!!!
Som grädde på moset hittade jag ett jättefint mobilskal på Desigual också - på rean = 125:-

Inga kommentarer: