tisdag 5 juli 2016

Att jobba i butik

Innan jobbet tog jag ytterligare två huvudvärkstabletter (Alvedon) och som tur var så släppte huvudvärken efter ca 1 timma...

Jag älskar verkligen att jobba inom handeln, men samtidigt känner jag att jag inte klarar av det längre (och det är ju därför jag skolar om mig)!
Först och främst gäller det arbetstiderna - jag är trött på att jobba kvällar och helger. Sen gäller det rutiner och synen på anställda också - OM jag skulle ha valt att ge handeln en andra chans så hade det varit i form av någon ansvarstjänst. Det är så sjukt jobbigt att se saker som kan förbättras och inte kunna göra någonting åt det! Fördelen med att ha jobbat länge inom ett yrke är ju dock att man vet hur man INTE ska göra om man skulle starta upp något... Man får ju en speciell människokännedom också, och vet precis vilken typ av människor man skulle anställa (och vilka man INTE skulle anställa).

Nu är det dags att sova.
I morgon är jag ledig, så jag och Noel ska åka till Karlsborg ;-)

Inga kommentarer: