fredag 8 juli 2016

Lunch á la LCHF-style

Det hade säkert gått hur bra som helst att kombinera VV med LCHF om man bara orkade engagera sig och göra upp matscheman, men där är jag inte riktigt för tillfället... Jag har ju ätit LCHF i flera omgångar och mår riktigt bra av den kosten, men saknar att inte få äta nybakt bröd och ljus choklad á la Marabou emellanåt ;-)
Kombinerat tror jag dock att det är en svårslagen kombo!
Försöker att tänka mig för och dra ner på kolhydraterna emellanåt, men vill absolut inte utesluta dem helt!

I dag blev det hur som helst äggröra och kycklingkorv till lunch/middag = 11 SP.

Snart är det dags att åka iväg till jobbet! Efter att ha varit hemma dagtid med Noel i två veckor, så längtar jag till jobbet på eftermiddagarna... Jag har sagt det förut och jag säger det igen - hemmaföräldrar är fantastiska! Säga vad man vill om den förälder som åker iväg och jobbar och drar in pengar till familjen - det är den som stannar hemma och får allt att gå runt som jag beundrar mest!

Inga kommentarer: