söndag 12 juli 2015

Upp som en sol - ner som en pannkaka

Igår sken solen, jag var på ett strålande humör, vi drog iväg till Sommarland och hade en toppenmysig dag - idag är det disigt, jag känner mig ledsen och nedstämd, och är inte sugen på att göra någonting alls...

Jag grubblar, tröstäter och går upp i vikt... Usch, idag är en riktig skitdag!

Jag är trött på vårat skitiga och stökiga hus, hatar våran sönderrostade bil och skulle helst vilja ha två veckors semester från våra tjatiga, griniga och otacksamma ungar...

Jag väger för- och nackdelar emot varandra när det gäller Läkarsekreterar-utbildningen till hösten, men kommer ingenvart... Jag känner mig helt lost för tillfället :-(

Fy, vissa dagar vill man ju bara krypa ner under täcket och stanna där! Och det blir ju inte bättre av att veta att man har tre sjukt jobbiga arbetsveckor framför sig: jag jobbar imorgon, är ledig på tisdag, jobbar ons, tors, fre, lör, sön, mån, ledig tisdag, jobbar ons, tors, fre, lör, sön, mån, ledig tisdag och jobbar ons, tors och fredag...

Nåja, det blir väl bra till slut! Man kan ju inte vara glad jämt...

Inga kommentarer: