torsdag 16 juli 2015

En lugn och skön förmiddag

*Sovmorgon till kl 9.30 (även om jag sov urdåligt inatt och vaknade flera gånger)
*God frukost = 3 pp
*Minus ett kilo på vågen sedan igår ;-)
*Alva leker med en kompis och de andra (Markus och Noel samt Markus bror, flickvän och son) har åkt iväg till Hjo

Just nu ligger jag på soffan och njuuuter av lugnet och tystnaden; förbereder mig inför jobb kl 14-19...

Och på tal om jobbet så hände nåt riktigt obehagligt igår - jag hade precis bytt om och kommit ner till butiken för att handla efter mitt jobbpass när jag ser min kollega luta sig över en tant som låg på golvet och en annan kund som stod och pratade med 112 i mobilen. Jag gick fram och hjälpte dem att lägga tanten i framstupa sidoläge efter att de hade konstaterat att hon hade puls, och då upptäckte vi att hon hade slagit upp världens hål i bakhuvudet så hon låg i en stor blodpöl!!! Dessutom svullnade hennes ena öga upp mer och mer allteftersom tiden gick, så det var riktigt obehagligt :-(
När ambulanspersonalen kom var hon såpass kontaktbar att hon kunde säga vad hon hette, men hon visste inte vart hon var eller vilket datum det var...

Usch, jag tycker att sånt där är så fruktansvärt obehagligt!!! Tänk om hon hade dött där på golvet framför oss... Och det enda jag kunde tänka på när jag såg allt blod och hennes svullna öga var att hon hade fått en hjärnblödning - jag HATAR den sjukdomen...

Även om en del av mig bara ville springa därifrån så ville en del av mig stanna kvar och hjälpa till, så jag satt kvar där och klappade henne på ryggen/armen för att lugna henne samt tryckte världens boll av Torkypapper mot såret i bakhuvudet... Jag undrar hur det gick med henne... Hoppas att allt gick bra!

Inga kommentarer: