tisdag 16 juni 2015

Laddar upp...

...inför min sista stängning på Ica Maxi - det känns både skönt och lite vemodigt! Men nya utmaningar väntar runt hörnet och livet går vidare...

Efter en riktigt dålig Viktväktar-helg började gårdagen bra, men slutade dessvärre sämre med både en liten skål chips och några rutor choklad på kvällen.

Började morgonen idag med inställningen att jag lika gärna kunde fortsätta att fuska fram tills imorgon eftersom jag får nya vb då, och käkade två mackor med Lätt & Lagom och skinka till frukost (jag brukar äta EN macka och inget smör)...
Kokade glutenfri pasta och stekte köttbullar till lunch, men kom till insikt under tiden - SJÄLVKLART ska jag räkna points idag och inte hålla på och tönta mig; jag vill ju inte vara en tjockis!!!

Det är så himla lätt att fastna i tänket att man lika gärna kan skita i det... Imorgon är vi t ex bjudna på kalas med massa gott hembakat och på fredag är det midsommarafton - varje dag är en utmaning! Och det är så fruktansvärt jobbigt att hela tiden behöva kämpa, kämpa,kämpa!!!

För vissa är det en självklarhet att man äter godsaker med måtta, men jag hör verkligen inte till den kategorin av människor; det är allt eller inget som gäller!

Nu har jag hur som helst 9 pp kvar att förbruka idag, och det blir en lätt match! På första rasten dricker jag en kopp te, på andra rasten äter jag en kvällsmacka och en burk kvarg och på sista rasten får det bli en frukt - perfekt planering!
Och imorgon väntar vägning (med ett troligt plus som resultat... Tråkigt, men väntat och självförvållat)...

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer: