tisdag 9 juni 2015

Jag lever...

...även om det känns som att både bloggen och mitt liv har stannat upp för tillfället!

Här rullar det på som vanligt... Jag gick hem från jobbet i söndags och har mått krasst efter det, men imorgon är jag tillbaka i vardagen igen; jag har känt mig febrig och hängig och nere :-(

Misstänker att en annalkande röd vecka är med och påverkar humöret, och dessutom har jag nog hamnat i en liten livskris (eller en för tidig 40-årskris)... Jag är ju inget jättestort fan av förändringar, och att säga upp mig från en fast anställning, en heltid och en trygghet sedan 11 år tillbaka har ruckat upp mitt liv totalt!
Misstolka mig rätt; jag är 100% övertygad om att jag fattade rätt beslut och det ska bli riktigt kul att få komma och jobba på Kvantum, men självklart blir man påverkad... Åh, vad jag kommer att sakna mina underbara arbetskamrater!!!

Jag börjar bli lite orolig inför framtiden också... Vad gör jag om jag inte får en förlängning efter sommaren? Jag klarar verkligen inte av att gå hemma; redan nu efter två dagar klättrar jag på väggarna och är hysteriskt rastlös!
Som en del av er vet om har jag sökt en utbildning som plan B, men den känns inte direkt aktuell längre: Medicinsk sekreterare...

På tal om något helt annat så har jag ställt ut mina plantor i växthusen idag, och det ska bli intressant att se om de klarar natten... Håll tummarna!

Och vad gäller VV så går det riktigt trögt nu! Den här veckan har jag skrivit upp allt jag har ätit och jag har hållit mig inom mina ramar, men jag har ätit upp alla dagliga propoints, hela veckobonusen och alla aktivitetspoints... Och jag har varit konstant hungrig hela veckan också - faan, om inte vågen visar ett minus imorgon...

Som ni kanske märker så har jag tusen tankar som snurrar runt i huvudet på kvällarna när jag ska gå och lägga mig, och det är nog därför jag känner mig lite "tom" emellanåt under dagtid och inte hittar någon inspiration till bloggen!?!

Jag har börjat drömma på nätterna också, ofta otäcka drömmar (inatt drömde jag att en psykopat tog sig in här och jagade oss med kniv, och natten innan drömde jag att mamma levde och sen dog i drömmen); jag var helt förvirrad när jag vaknade...

Men nu måste jag försöka sova!
Imorgon jobbar jag fram till kl 18, och efter det är vi ett gäng från jobbet som ska åka iväg till Hjo och gå ut och käka middag med våran f d personalchef (som numera är pensionär och njuter av ledigheten ;-)

Jag ska verkligen försöka att hitta tillbaka till mig själv och blogglusten igen, och hoppas att jag har åtminstone några läsare kvar...

Godnatt allihopa!

Inga kommentarer: