tisdag 14 april 2015

Lunch 10 pp

1 1/2 dl kokt ris 4 pp
1 kycklingfilé 3 pp
1 tsk stekmargarin 1 pp
40 g Fem peppar-sås 2 pp
Broccoli 0 pp

Startade dagen med ambitionen att följa Mättande dag, men sen gick jag loss på en Marabou Salta mandlar som jag hade i skåpet sedan i påskas... Och då "tjänade" jag på att byta metod till att räkna ;-)
Om jag hade kört vidare på Mättande dag så hade jag haft 0 VB och 7 AP kvar just nu, men istället har jag 4 VB och 17 AP kvar = mycket bättre ;-)

Nu är min nya målsättning att klara eftermiddagen/kvällen på mina fyra kvarvarande bonuspropoints så att jag kan lämna mina ap orörda... Jag tror att jag kan klara det, och planen blir att dricka en kopp te på första jobbrasten (kl 16), äta en tallrik havregrynsgröt med mjölk och skivad banan på andra rasten (17.45) och möjligtvis äta en apelsin eller ett päron på sista rasten (kl 19.30)...

Nu är det dags att städa upp här och diska efter maten och sen kommer M hem och skjutsar mig och Noel till jobb och dagis - det regnar ute!

Inga kommentarer: