onsdag 18 februari 2015

Så jäkla nöjd!

Våran Göteborgs-resa och efterföljande helg resulterade i +1,1 kg på vågen, och eftersom jag hade ett plus på 0,4 kg sedan veckan innan så betydde det +1,5 kg på två veckor... Ganska nedslående :-(

MEN så körde jag igång med Mättande dag i måndags, och nu är jag bara 0,2 kg ifrån min lägstavikt!!!

Herregud, jag vet att skräpmat gör att kroppen samlar vätska, men -1,3 kg på 2 dagar!?!?!!!!?!!!

Behöver jag säga att jag är riktigt nöjd?
Jag ger mig f_n på att det är vitt bröd och socker som gör att jag går upp i vikt trots att jag håller mig inom mina propoints, så jag fortsätter nog med Mättande dag ett tag till (dock ska jag skippa pastan, trots att den ingår; jag tror att gluten är en del av boven i dramat)...

Åh, vad jag blev taggad nu! Jag hade aldrig vågat drömma om ett så här bra resultat; jag trodde att jag skulle få kämpa med mina pluskilon i typ tre,fyra veckor som straff...

Det värsta är ju bara att jag har en riktig utmaning på lördag - Noels 4-årskalas OCH fest med jobbet = kakor, tårta, god mat och alkohol...
Noels kalas är jag dock inte så jätteorolig inför för jag vill ju inte äta en massa socker och svullna upp innan festklänningen ska på, men på kvällen däremot så kommer ju alkoholen att flöda... Och det KAN hända att en bakis-pizza åker ner dagen efter...

Nåja, nu ska jag piffa till mig lite och åka ner till stan med Noel. Vi ska köpa en födelsedagspresent till brorsans fru samt fika lite - ha en mysig dag, helt enkelt ;-)

Inga kommentarer: