måndag 19 januari 2015

Fråga 18 och 19

Hiss & Diss - filmer, samt 5 filmer du inte får missa!

Jag är ju som sagt ingen storkonsument av filmer, varken hemma eller på bio, men vid de tillfällen man lyckas hitta en riktigt bra film så mår man ju sååå bra efteråt ;-)

Här är 5 filmer som jag gillar:
1. Grease (såg den typ 1 000 gånger under gymnasie-tiden och kan alla låtar utantill)
2. 15 minutes
3. Philomena
4. Cry baby och Gilbert Grape (med fiiiina Johnny Depp)
5. Gone girl

När det gäller att dissa filmer så är det speciellt två filmer som jag kollade på och inte fattade någonting alls av, och den ena är Shutter Island och den andra är Memento... Gillar inte konstiga filmer som utspelar sig i omvänd ordning och i drömmar blandat med verklighet o s v... Och jag dissar även filmer med utomjordingar, zombies, vampyrer och udda framtidsscenarion!
= jag är en ganska kräsen filmtittare ;-)

Inga kommentarer: