måndag 26 januari 2015

27. Är du noga med vilken info du delar på sociala medier?

Eftersom jag har en aktiv blogg samt konton på både FB och Instagram så visar jag ju upp en väldigt stor del av mig själv på sociala medier, och just det har jag inga problem med... Sen blir det ju såklart en moralfråga när det kommer till ungarna; många tycker att det är fel att visa upp barnen utan att de själva har nåt att säga till om, medan andra tycker att det är upp till föräldrarna att avgöra vad som ska visas. Jag har än så länge inga problem med att lägga ut bilder på barnen, men självklart lägger jag inte ut några nakenbilder eller bilder som de måste skämmas för; Alva är ju såpass stor nu att jag ofta visar bilderna för henne som hon är med på innan jag postar dem till sociala medier...
Det gäller även saker jag berättar om i till exempel bloggen - jag avslöjar ingenting som kan vara till deras nackdel!
Vad gäller M så respekterade jag fullständigt hans beslut att inte vilja vara med på bild i några sociala medier tidigare, men nu har han ändrat sig och tycker att det är ok. Nu får jag till och med gå ut med hans namn - han heter Markus ;-)

Inga kommentarer: