söndag 31 december 2017

Här står jag ute i snön.....


Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!?!

Hela resan från Stockholm till Skövde gick jättebra! När vi kom fram gick vi in på Ica Maxi för att handla lite nyårsmat, och när vi kom ut därifrån var marken täckt av snö! Började köra mot M:s hus, men mina vinterdäck har visst sett sina bästa dagar och vi kom inte uppför backen... Fick backa ner, parkera utanför pizzeria Ekebacken och GÅ hela vägen upp med full packning...
Och när vi kommer fram till huset hittar M inte sina nycklar!!!
River upp all packning ute på gården, men de finns ingenstans... Han får traska hela vägen ner till bilen igen, åka bort till min lägenhet och leta efter extranyckeln! Jag berättar att den ska ligga i byrån i hallen, men han hittar den inte :-(
Efter några minuter ringer han och har hittat den - i min jackficka...

Nu kom han precis tillbaka! Och lyckades dessutom kränga upp bilen uppför backen!
Noel gick in till grannen och värmde sig under tiden och snart ska jag lägga mig i ett skönt bad...

Det första M sa när han kom tillbaka (med ett brett flin på läpparna):
- "Visst saknar du livet med mig?"

Inga kommentarer: