lördag 17 december 2016

Taco-lördag

Jag, M, Alva och Noel + Alvas två kompisar...

I dag har jag jobbat på Kvantum och det var lika roligt som vanligt - med handen på hjärtat kan jag faktiskt säga att jag älskar mitt jobb! Tanken med mitt karriärbyte var ju att slippa jobba kvällar och helger, men så länge man kan styra arbetstiderna själv i viss mån (nu jobbar jag ju bara varannan lördag)  så känns det riktigt bra! Jag vill nog gärna behålla några timmar på Ica Kvantum även efter min examen till sommaren...

Under tiden som jag jobbade tog M med sig Noel, Alva och två av hennes kompisar till ishallen och åkte skridskor. Alla var verkligen superhungriga efteråt så vi stekte upp 1,5 kg nötfärs som vi kryddade med tacokrydda och sen skar vi upp sallad, gurka, tomat, rödlök och paprika, gjorde ostchips i ugnen och hällde upp riven ost, majs, guacamole, tacosås och gräddfil i skålar. Till detta hade vi både mjuka tortillabröd och hårda skal samt nachochips - MUMSIGT!!!

Inga kommentarer: