onsdag 7 december 2016

En uppdatering...

Har ju inte varit närvarande på ett par dagar, så här kommer en liten uppdatering om vad jag har sysslat med den senaste tiden:

Kollade på Så mycket bättre i lördags kväll och grät som en tok - det var ju så himla rörande och jättefina låttolkningar... Vaknade upp med huvudvärk och illamående och en "down-känsla" i söndags och tänkte att det berodde på programmet. Käkade hur som helst nybakade scones till frukost, som M hade fixat iordning, och vid 10.30 mötte jag upp min farbror samt två av mina bröders flickvänner på Elins esplanad för att handla julklappar. Jag älskar ju att springa i affärer i vanliga fall, men jag hade NOLL inspiration! Efter två timmar gick vi över till restaurang Alpina och mötte upp mina två bröder med barn samt M och Alva (Noel var på kalas) = 12 personer för att käka lunch. Jag började må lite illa och hade ingen aptit, men åt några tuggor på en hamburgare och några strips.
Efter maten åkte vi hem och jag tog 2 Treo och gick ner och lade mig för att vila lite. När klockan var typ 16.40 var jag tvungen att åka in till stan för Alva skulle vara med på Luciakröningen i Helenakyrkan med sin kör. Gick förbi McDonalds och köpte med mig en kopp kaffe, men började att må mer och mer illa... När Luciaframträdandet började mådde jag jätteilla och satt och svettades. Efter framträdandet kom M och hämtade oss (ca kl 19.20) och när vi kom hem lade jag mig på soffan... och typ en timma senare kom första spyan! Sedan sprang jag på toan och spydde fram till 00-tiden ungefär, och då somnade jag i soffan med både kläder och smink på...

Vaknade upp och mådde ju inte jättebra i måndags, men spydde inte mer i alla fall. Hade dock världens huvudvärk och mådde illa - fick bara i mig en banan på hela dagen... Bad M att köpa med sig något ätbart på vägen hem från jobbet, och han var gullig och köpte med sig 4 små rätter från China Town som jag och ungarna kunde dela på. Tyvärr var maten nästintill oätlig - det var nog det vidrigaste jag någonsin har ätit :-(

I går fick jag knappt i mig någonting heller! En smörgås till frukost och två stekta korvar med bröd till kvällsmat. Dessutom kände jag mig jätteledsen hela dagen - grubblade och grät om vartannat. För att få något annat att tänka på började jag kolla på säsong 5 av Homeland; kollade klart på sista avsnittet förut - såååå jäkla bra!!!
Grubblade över det rasistiska näthatet också! Eller ja, kände mest sorg... En mörkhyad söt pojke i Luciaklänning - tänk att en bild faktiskt kan framkalla HAT hos vuxna människor. Jag skäms! Föräldrarna fick till och med be annonsören (Åhléns) att ta bort bilden för att kunna garantera pojkens säkerhet... Vart är samhället på väg!?!

Lite senare på kvällen dekorerade ungarna ett pepparkakshus, som vi sedan satte ihop i dag. Smält socker funkar inte för oss så vi gjorde en kristyr bestående av 3 äggvitor och ett helt paket florsocker som vi använde både som "klister" och dekoration.

I går fick vi ett informationsbrev angående Noels kommande skolval också - HELT GALET att han börjar i förskoleklass till hösten!!!

I dag har jag inte gjort många knop utan legat på soffan och kollat på Homeland hela dagen. Känner mig fortfarande svag i kroppen och mår lite småilla i perioder, men det kanske beror på att jag inte har varit utanför dörren på tre dagar! Känner mig låg och omotiverad också - vinterdepression!?!

I morgon blir det hur som helst skola igen; har missat massor måndag och tisdag (bl a ett prov och en redovisning) och en heldags jobb i dag - får ju panik över det! Men å andra sidan så måste man ju tillåta sig att få vara sjuk ibland; de här två dagarna är min enda sjukfrånvaro sedan skolan startade i augusti förra året!

Inga kommentarer: