söndag 25 december 2016

God morgon

Vi hade en härlig julafton hemma hos brorsan i går - god mat, smaskigt dessertbord, besök av tomten, MYCKET julklappar och nöjda barn!

Jag käkade socker för första gången på flera veckor också, och visst - det var jättegott! MEN jag mår sååå mycket bättre utan... Så nu har jag en ny deal med mig själv: sockerfritt fram till nyårsafton! Och sen kommer jag med största sannolikhet att förlänga "avtalet"... Vi ska åka upp till Stockholm över nyår och då kommer det nog att bli en smarrig pannacotta eller nåt liknande till efterrätt, men sen kör jag sockerfritt igen ;-)

I dag tog vi sovmorgon till halv nio (M sov vidare till kl 11) och sen fick det bli en tallrik Yoggi mini äpple/vanilj med müsli från CleanEating till frukost. Och en kopp kaffe.

Det blir en lugn dag i dag - det enda som är inbokat i kalendern är att jag och Alva ska gå på bio i eftermiddag: Sing.

Inga kommentarer: