måndag 10 oktober 2016

Godnatt

I dag tog M med sig Noel till vårdcentralen för att ta lite prover - han har druckit och kissat jättemycket den senaste tiden och även haft ont i magen ganska ofta... Jag googlade fram diabetes som en tänkbar kandidat till symtomen, men vi får hoppas att proverna inte visar någonting!

Efter läkarbesöket tog M med sig båda ungarna till Stellas lekland, så när jag kom hem från praktiken fick jag några timmars underbar egentid! Lade mig i ett varmt bad och läste ut "Tiggaren" (två dagar tog det sammanlagt - jag ÄLSKAR Sofie Sarenbrant)...

Nu är det dags att sova och i morgon är det praktik igen. Det blir roligare och roligare ju mer man lär sig - i dag har jag förutom att skriva diktat även skrivit brev till patient och skickat en remiss ;-)

Inga kommentarer: