måndag 28 mars 2016

Pollenallergi

Jag brukar inte märka av pollensäsongen särskilt mycket, men de senaste dagarna har jag nyst MASSOR, känt mig snuvig och haft irriterade ögon (utan att känna mig "sjuk", så det är nog ingen förkylning vi pratar om)... Testar att äta Loratadin i några dagar och ser om det blir bättre!

Sitter här vid köksbordet ombytt och klar - tänkte starta dagen med en skön långpromenad ;-)
Tanken är att mina två bröder skulle joina, men jag misstänker starkt att den yngre av dem ligger och sover...

Efter tre dagar med godisätande ska det bli riktigt skönt att återgå till ett sockerfritt liv igen! Man mår ju verkligen SKIT av kolhydrater!!!

Och precis som mina bröder förutspådde igår har tankarna vandrat fram och tillbaka mellan VV och LCHF igen, men jag har bestämt mig för att hålla fast vid en lågkolhydratskost. Det som får mig att vackla är det ständiga dilemmat - jag mår bra och kroppen mår bra, men jag går inte ner i vikt! Eller ja, jag går ner i vikt, men vääääldigt långsamt :-(

Ska testa att under en veckas tid räkna kalorier samtidigt och se om det kan hjälpa...

Inga kommentarer: